onsdag 7 april 2010

Första badet...

Oj vad denna dagen gick fort...





I morse på vår lilla morgon promenad gick vi längs en kanal (det är inte jätte mycket vatten där...) och då skulle ju Sarek plaska och leka i den eftersom han är en flat... :) Ace blev såklart intresserad av vad han gjorde... och då plaskade även han runt lite och verkade gilla det... Sen drogs han med strömmen på vattnet en liten bit så han var tvungen att ta några simmtag och det klarade han galant! Sen frös han så vi fick skynda oss hem i värmen och torka honom torr.... Han fick vila upp sig en stund för sen bar det i väg till Hemse för freestyle träning med Sandra.





Vi skulle sätta ihop våra program, jag tänkte att det kan ju inte ta så lång tid! men det gjorde det! Vi höll på från 12 till 1530 och vad vi blev trötta i huvudet av allt tänkande... :)
Efter det gick vi en sväng med hundarna Och då fick Ace åka i sin "magsäck..." Eller min är det kanske... ;)





På kvällen skulle jag också bort. Jag hade lovat Åsa att vara öppethus värd för henne på klubben, men då fick lillen stanna hemma hos husse! Och vilken anstormning det var på klubbens första öppethus! INTE! Det kom 3 ekipage. 2 helt nya folk som jag inte hade sett tidigare, kul med lite nya förmågor! Hoppas de kommer igen!


Sarek tyckte det var kul att få komma på öppethus ensam utan lillen! Vi tränade lite lydnad! med betoning på lite! Jag har bestämt mig för att bara träna typ 3 moment varje gång, för jag tycker det är lite för kul och tränar lite för mycket och det är inte bra för min Sarek... Så nu ska jag vara hård mot mig själv att bara träna de 3 momenten jag bestämt! och jag lyckades ganska bra... Skulle BARA visa Elisabet en sak och då blev det ju ett moment extra... :) Måste vara ännu hårdare mot mig själv nästa gång... :)





Nu när jag kom hem, sa husse att lillen sovit som en stock hela tiden jag var borta...! Det är jobbigt med freestyle även fast man inte får vara med... :)





Snart blir det sängen tror jag!

Oj, glömde att det ju var en fotoblogg! Så här kommer en bild. Det är ingen bra bild men det är från när Sarek och Ace plaskar i kanalen...

2 kommentarer:

  1. Så kul med en ny SF hund att läsa om :o)
    Lycka till med lilla Ace!
    Glada hälsningar Petra & Yazza

    SvaraRadera