söndag 25 april 2010

Wt 24/4

Oj nu var det länge sedan jag skrev här...

Har varit en helg med mycket hunderi...

I går var jag och Sarek på workingtest och det var vår debut i jaktliga sammanhang, så vi startade i nkl. Och det gick ju över förväntan!

Men workingtest verkar vara en tävlingsform som passar Mr Sarek...

Ruta 1 var ett närsök med ett litet linje tag mot en dunge med lite träd och ett stenröse... Han var duktig lyssnade på mina signaler och komandon jätte bra! Fick 19p

Nästa station en dubbelstation så högsta poängen var 40. Det var två enkelmarkeringar en mot ett buskage, och nästa över en stenmur. Det gick väldigt bra! Fick 40p

Ruta 3 var en liten walkup med 2 hundar det var väl den station jag var minst nöjd med... Sarek gick inte så bra vid sidan och den hade han något låg fart in med apporten... Det var tynnes buskar och det verkade inte vara så populärt! men vi fick iaf 17p tror jag...

Sista rutan var ett stort spring vatten och det var en enkelmarkering rakt över, det fixade Sarek också bra! Vi fick 19p

Och om man räknar i hopa dessa siffror ska det bli 95p av 100 möjliga och det kan man väl inget annat än vara nöjd med i debuten!

Sareks Mamma var också med på workingtesten men i ekl och hon gjorde ett superbra test förutom sista rutan dår hon tyvärr fick en nolla... men det var fler rutinerade förare och hundar som misslyckades på den!! Man tyckte det såg lätt ut med det var tydligen något som gjorde det svårt för hundarna!

Nadja som Sareks mamma heter fick 72p med en nolla det är ganska bra det ändå!

Mina andra tränings kamrater Maria med Gini vann elitklassen och Leila och James vann öppen klassen! Bra jobbat!

Jag och Sarek, Leila och James och Maria med Gini och Dessna



2 kommentarer:

  1. Vi är såååå stolta över er och den fina vinsten!

    SvaraRadera
  2. Vi är såååå stolta över er och den fina vinsten!

    SvaraRadera