söndag 11 april 2010

al-Qaida


Henrik brukar fråga Ace om al-Quida eller PLO har hört av sig.... Vår lilla terrorist! :)


Jag försökte torka golvet i dag men det gick lite sådär med en svart liten Ace hängandes och kampandes för våld i moppen... :)

Jag skulle också klippa klorna på honom i dag, tänkte jag tar det när han är lite trött och precis sovit... men det spelade ingen roll, han skrek som om jag höll på att döda honom bara jag höll fast tassen, men jag försökte vara så lugn som möjligt och till slut efter att grannarna måste ha trott att jag höll på att döda min valp hade vi klippt alla klorna! Ska nog prova en annan metod nästa gång! :)

Men han är också duktig han kan inkallning, kontakt övningar, sitt namn och så håller han på att lära sig ligg... Apporteringen går också bra! Otroligt lätt för att sova och koppla av i bilen!


I natt och i dag har jag varit lite orolig för min Sarek han har hostat jätte mycket och kräkts, inte kul! Men jag vet i alla fall vad det är och då känns det ändå lite bättre... Kennelhosta! Går här på ön nu... Och självklart måste ju min hund få det! Har förut inte trott att det var så farligt men fy vad dåliga de kan bli.... Blä! Han hostar hela tiden tills han kräks, och varken äter och dricker... Men min snälla Maria och även Marie har fått vara mina bollplank i dag! Tack vänner! Jag provade att ge honom hostmedicinen Bisolvon och det hjälpte!! Skönt att han fick vila upp sig lite från hostningen.... och kräkandet! Nu på kvällen har han både ätit lite och drukigt!


Har också varit lite orolig för min lilla plutt att han ska få det... men ännu är terroristen i god form! :) Men Carina (uppfödaren) lugnade mig och sa att de visst är vaccinerade mot kennelhosta på sin första vaccination vilket jag inte trodde var fallet.... Tack Carina! Så jag hoppas han slipper det!

Jag har också haft lydnads kurs som vi fick flytta till klubben, eftersom det var meningen att det skulle vara här men jag tänkte att det var kanske ingen bra idé med tanke på min sjuka hund!

Så jag fick packa mig in i bilen och bege mig till klubben i Hemse i stället! Det kom bara hälften men det gjorde inget för de som kom fick ju dubbelt så mycket hjälp! :) Så det blev ett trevligt och soligt kurstillfälle!

Vår lilla Städ terrrrrorist!

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir bättre för stackars Sarek. Och så håller vi tummarna att Ace slipper hostan. Kul att följa er på bloggen, han verkar vara en riktig liten terrorvalp...
    Kram från Kennelmamma

    SvaraRadera