torsdag 18 mars 2010

Vad ska han heta!?

Det var hemskt vad det skulle vara svårt att välja namn till Sareks lillebror då!! Jag har ju beslutsångest alltid, men nu har det varit extremt svårt! Man kanske skulle tagit det första man kom på....
Vilket var Nike och då ska det utalas som det skrivs och inget annat! Då tycker vissa det låter tjejigt... men gör det verkligen det... Det är bara om man vet att det är segergudinnan som hette så... Och andra har tyckt att det är lätt att det utalas fel tex. som skomärket... men det är väl jag som ska säga det, och jag vet ju hur jag vill säga det... :)
Sen kom jag på Skott kunde han ju heta, det gillar jag! Men det ska stavas som Skott som när man skjuter det var lite det som jag tyckte var kul med det namnet till en apporterande jakthund...
Sen finns det många fler namn på listan...
Isak har jag alltid gillat! men kanske för människolikt namn...
Zack men det heter alla hundar nu förtiden... då kom Carina (uppfödaren) på att Mack var ju bra MEN det betydet ju mask på gutamål, så det går ju inte..... :/
Viking
Titan
Milo som det stavas inte som TinTins hund...
Rolex
Grimm
Det finns många fler på listan.... Beslutsångest beslutsångest... men jag har ännu några veckor på mig att tänka!

Nu får jag skynda mig laga mat till Henrik som snart kommer hem! För någon dag kunde jag väl skämma bort honom med det för det händer alldeles för sällan... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar