onsdag 19 maj 2010

Förkyld!


Jaha då har man åkt på en sommar förkylning! (Stackars mig....) ;) men det är faktiskt ur trist! Och nu när vi äntligen fått sommar med!!

I går var det över 20 grader i skuggan och vindstilla, super härligt! Då fick jag den briljanta idén att jag skulle åka och träna simmning med Ace. Åkte till Ylvas damm i Etelhem. Jag tog på badkläderna och tänkte det här är väl inte så kallt, till saken hör att jag badar liksom aldrig ens när det är verklig sommar! Men vad gör man inte för sina hundar... :) Och kallt var bara förnamnet! Fy tusan, men jag vadade ut och Sarek simmade med och det försökte då Ace med att göra, men det gick sådär kan man säga, han sprattlade lika mycket under vattnet som över vattnet... :) Men han sjönk inte iallafall. Och han skvätte ner mig med det inte helt varma vattnet! Men jag gissar att det inte helt korrekta simmsättet försvinner när han blir mer van. Men mina tidigare flattar har simmat bra direkt... så jag har ingen erfarenhet av detta... men det är väl bara att träna vidare!


På denna 1,5 timmen lyckades jag naturligtvis bränna mig av solen med, men det brukar jag ju göra så det är inget ovanligt och har man inte solkräm får man skylla sig själv ju!


Nu kommer några bilder från bad äventyret, tyvärr inga från när "sprattelnisse" var i farten så det fick bli några när han var söt i stället... :)





Båda snyggingarna fångade på bild! Ace ville sitta på båten så klart...







Det är jobbigt att vara på simmträning... Båda var ganska trötta efter åt i alla fall.... Och söta! Förlåt att bilden är på fel håll men jag kan inte vända dem här i blogg programmet och inte på mobilen... :(






1 kommentar:

  1. Jag börjar bli trött på den där förkylningen... händer det aldrig något här?

    SvaraRadera